SINOPSIS

Ο έρωτας έχει πολλά επίπεδα κι όταν μάλιστα ζει και αναπνέει μέσα από ένα γάμο, από μία σχέση αιωνιότητας δηλαδή, ο δρόμος γίνεται βαθύτερος και ασφαλώς πιο επικίνδυνος και γι’ αυτό πιο ενδιαφέρων. Γιατί η πράξη του γάμου φέρει μαζί της την έννοια της πλήρους ένωσης των αντιθέτων που οδηγεί στην αρχική λάμψη της δημιουργίας του κόσμου.

Στα Εφτά Κουτιά της Πανδώρας προσπάθησα να δώσω εφτά στιγμές αυτού του σκληρού παιχνιδιού ανάμεσα στο θηλυκό και το αρσενικό.
Παίρνοντας σαν αρχική σκέψη ότι μια γυναίκα, λόγω της αταβιστικής φοβίας προς το αρσενικό, κρύβει πολλές μορφές μέσα της, που τις φανερώνει όποτε χρειαστεί – πράγμα που αληθεύει σε πολλές περιπτώσεις –, διηγούμαι την ιστορία μιας κρίσης στη σχέση δύο ερωτευμένων συζύγων: του Γιώργου και της Πανδώρας, και την απελπισμένη τους προσπάθεια να συντηρήσουν ό,τι πολυτιμότερο έχουν – τη βαθιά αγάπη τους που δοκιμάζεται μέσα από τις προσωπικές υπαρξιακές τους αγωνίες και το σκληρό ερωτικό παιχνίδι του αρσενικού με το θηλυκό.

Ο ένας συγγραφέας, η άλλη επιτυχημένη ηθοποιός ρεπερτορίου. Μία σταρ, που έχει την παραξενιά να επιστρέφει σπίτι της με την αμφίεση του κάθε ρόλου που παίζει, φέροντας μαζί και την επιρροή του (πολλοί είναι οι ηθοποιοί μας που επιστρέφουν με το μακιγιάζ της παράστασης).
Στην εξέλιξη της ιστορίας, ο Γιώργος έχει να αντιμετωπίσει, κάθε φορά, ένα καινούργιο πρόσωπο της Πανδώρας, μια άλλη διάστασή της, που πρέπει να βρει τρόπο να χειραγωγήσει για να μη χάσει την αγαπημένη του. Γιατί ούτε ο Γιώργος ούτε η Πανδώρα θέλουν να διαλύσουν το ζευγάρι τους.

Η δύναμη της βαθύτατης ένωσης του θηλυκού με το αρσενικό ενεργεί καταπληκτικά στη ζωή. Πιθανόν μαγικά…
Στο τέλος, η αγάπη όλα τα υπομένει, η αγάπη όλα τα κερδίζει κι η γη γυρίζει…

Βασίλης Ζιώγας

 AWARDS

ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ / ΜΑΡΤΙΟΣ 1996
Βραβείο Σκηνικών: Θεώνη Χρ. Βαχλιώτη
Βραβείο Μουσικής: Γιώργος Χατζηνάσιος
Βραβείο Ερμηνείας: Κώστας Μαρκόπουλος

CREDITS

Συγγραφέας: Βασίλης Ζιώγας
Σκηνοθεσία: Νίκος Νικολαΐδης
Πανδώρα: Ιωάννα Γκαβάκου
Γιώργος: Κώστας Μαρκόπουλος

Σκηνικά: Θεώνη Χρ. Βαχλιώτη
Κοστούμια: Νίκος Νικολαΐδης
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος
Φωτισμοί: Γιώργος Αργυροηλιόπουλος

Βοηθός Σκηνοθέτη & Δημόσιες Σχέσεις: Μαρί-Λουίζ Βαρθολομαίου
Σπέσιαλ Εφέ: Γιώργος  Κοσμάς

Παραγωγή: ΚΟΧΛΙΑΣ
Αθήνα, Θέατρο ΚΕΑ, 1996

COMMENT

Το Χρονικό ενός απόρου αλλά και απορημένου Ενδυματολόγου.

Μια σύγχυση αρμοδιοτήτων που συνοδευόταν από μια αχαρακτήριστη συμπεριφορά, καθώς και μια διαφωνία μας ως προς την ημερομηνία παράδοσης των κοστουμιών που είχε αναλάβει να φιλοτεχνήσει γνωστή «επαγγελματίας» ενδυματολόγος την οδήγησε να επιλέξει την οδό της παραίτησης και να βρεθώ 10 ημέρες πριν από το ανέβασμα του έργου χωρίς τα 7 κοστούμια εποχής που είχα ανάγκη. Τότε κι εγώ κι ενώπιον αυτής της καταστροφής όρμησα αναιδέστατα μέσα σ’ ένα χώρο που είχα εγκαταλείψει εδώ και 30 χρόνια και σχεδίασα τα κοστούμια της παράστασης μέσα σε 5 ώρες. Μετά, μια ταλαντούχα τεχνίτρια τα υλοποίησε μέσα σε μια βδομάδα. Όταν τα είδα στις γενικές πρόβες σκέφθηκα: «Διάολε έχω δει και χειρότερα, από καθιερωμένους μάλιστα ενδυματολόγους».

Βέβαια η ιστορία του Θεάτρου μας είναι γεμάτη από τέτοιες μικρές πονεμένες ιστορίες που τελικά δεν ενδιαφέρουν κανένα. Σίγουρα όμως αναγνωρίζω ότι ήταν μια βιαστική δουλειά που απειλεί την όποια σοβαρότητά μου. Πρέπει ακόμα να υπογραμμίσω ότι παρά το στρίμωγμα του χρόνου, δεν αγκιστρώθηκα στην εύκολη λύση μιας χρονολογικής και ιστορικής αναπαράστασης, αλλά προχώρησα με κύριο οδηγό τους χαρακτήρες του Βασίλη Ζιώγα, την προσωπική μυθολογία τους και την άποψη ότι τα κοστούμια πρέπει νάναι φτιαγμένα από μνήμες και συναίσθημα κι όχι από κάποια τόπια υφάσματος που φλερτάρουν αυτάρεσκα με την ιστορία του Θεάτρου.

N. N.

REVIEWS

ΤΑ ΝΕΑ – Κωστας Γεωργουσοπουλος

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – Μηνας Χρηστιδης (17/2/1996)

Περιοδικο ΕΙΝΑΙ – Κυβελη Χατζηζηση

0